Nowe komentarze

AZS UŚ wygrywa w Gdańsku
Short, sweet, to the point, FRExaeE-ctly(...)

Wyniki 4. kolejki Ekstraklasy
Damn, I wish I could think of sotimheng (...)

"Mecz"
Fell out of bed feeling down. This has b(...)

I liga - aktualna sytuacja w obu grupach
Whoa, things just got a whole lot eaiesr(...)

Kolejny pościg Wisły (VIDEO)
That's not even 10 mitneus well spent!(...)

UEFA Futsal Euro 2014 - 1/2 finału WYNIKI
A piece of erdtouiin unlike any other!(...)

Rozpoczęło się zgrupowanie Akademickiej Reprezentacji Polski
A bit susirpred it seems to simple and y(...)

Liga Typerów
Well done to think of sotmiheng like tha(...)

Ekstraklasa 2011/12
Informacje
Partnerzy

M40


centrumpakowania


futsal tactics, futsal tactic


Oficjalna strona "Przeglądu Sportowego"


materiały reklamowe


Shenti


wiecej...

Użytkownicy
OKIEM KIBICA: Promocja Futsalu? Nie ma żadnej promocji...
OKIEM KIBICA: Promocja Futsalu? Nie ma żadnej promocji...Zapraszamy do przeczytania tekstu z serii "OKIEM KIBICA". Autor opisuje swoje odczucia odnośnie działań służących promocji naszej dyscypliny, a raczej ich braku...

 




Polecamy: Najlepsze futsalowe obuwie na Allegro, dla naszych użytkowników 5% rabatu- KLIKNIJ TUTAJ


Zobacz też: Wszystkie atykułu z serii OKIEM KIBICA - KLIKNIJ TUTAJ






     Jeszcze dwa tygodnie temu większość futsalowych kibiców w Polsce emocjonowała się europejskim występem Polskiej drużyny. Celowo napisałem „Polskiej” – w rozgrywkach międzynarodowych każdy kibic powinien odłożyć regionalne animozje na bok i trzymać kciuki za Polską ekipę, nieważne skąd by ona była, przecież jest reprezentantem naszego kraju i zbiera dla nas punkty do ogólnych rankingów. W zeszłym roku był Hurtap – nie wyszło, w tym roku też zaczęło się nie najlepiej. Najpierw przyszło rozczarowanie po przegranym meczu z Serbami, potem radość i niedowierzanie po zwycięstwie nad Belgami, aż w końcu pewne zwycięstwo nad outsiderami z Francji i upragniony awans. Sukces to dla Polskiego klubu niemały i wydawało się, że może być tym wydarzeniem, które zapoczątkuje dynamiczny rozwój naszej dyscypliny. Niestety, skończyło się na kilku wywiadach dla portali internetowych i gratulacjach wewnątrz środowiska futsalowego. Telewizja milczy - przez cały  czas na żadnej z ogólnopolskich stacji nie usłyszałem nawet małej wzmianki o tym sukcesie. Dla porównania możemy zaobserwować co się dzieje w mediach, kiedy jedna z naszych rodzimych drużyn z "dużego" boiska awansuje do fazy grupowej Ligi Europejskiej. Każdy z największych portali internetowych w Polsce poświęca temu wydarzeniu niemal całą swoją uwagę, w telewizji ciągle oglądamy skróty i bramki ze spotkań z ich udziałem, a sami zawodnicy urastają niemal do rangi bohaterów narodowych. Wiem, że (niestety) „duża” piłka jest nieporównywalnie popularniejsza od jej mniejszego odpowiednika, jednak patrząc proporcjonalnie to chociaż krótka wzmianka w bloku sportowym głównego wydania wiadomości temu wydarzeniu się należy. Niestety, nie potrafimy przekuć sukcesu w korzyść dla całej dyscypliny. Tutaj kieruję pretensje do PZPN – Panowie, starczyło wspomnieć kilku osobom o tym wydarzeniu, możliwości i znajomości z pewnością macie. O napisaniu informacji dla prasy nawet nie wspominam ponieważ Wydział nie posiada nawet swojej strony internetowej na której móglby ją opublikować, ale to już temat na osobny felieton.

     Powiem szczerze. W moim odczuciu promocja Futsalu kuleje na całej linii. Wydział Futsalu PZPN nie robi chyba nic ponad prowadzenie rozgrywek. OK, udało się zdobyć prawo do organizacji turnieju eliminacyjnego do Mistrzostw Świata,  ale jedna jaskółka wiosny nie czyni. Trzeba cały czas nieprzerwanie działać, szukać nowych możliwości wypromowania Futsalu, a okazja ku temu była bardzo dobra. Można było zrobić dużo niewielkim nakładem pracy. Niestety…

     Sytuacja miała się zmienić po powstaniu spółki Ekstraklasa z o.o. Jak na razie jedynym przejawem jej działalności jest strona internetowa, która ogranicza się do wstawiania wyników z meczów, na dodatek mocno opóźnionych. Z całym szacunkiem, ale nie o taką promocję nam chodziło.




P.S. Wczoraj Akademia wylosowała „wycieczkę” do Kazachstanu. Ciekawe jak sobie ją sfinansuje skoro potencjalny sponsor nie może liczyć nawet na króciutką wzmiankę w TV…


 


____________

autor: Admati



Przypominamy, iż treści zawarte w felietonach zawierają opinie ich autora, a nie redakcji. Jednocześnie zachęcamy wszystkich użytkowników do nadsyłania nam swoich tekstów na redakcja@40minut.pl.




Przekaż wiadomość znajomym:

Powrót

Komentarze:

Treść komentarza:


Autor komentarza:


Obrazek nie do odczytania? Zmień obrazek.

Tekst obrazka:

Redakcja 40minut.pl nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy. Jednocześnie portal zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, treści obraźliwe w stosunku do innych komentujących, osób trzecich, klubów lub instytucji itp. W przypadku notorycznego łamania zasad, zastrzegamy sobie prawo do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całych sieci.

Zaloguj się aby bezpośrednio podpisywać komentarze.

Komentarze [30]
circles handbags می‌گه:Keep up the exlncleet piece of work, I read few posts on this internet site and I believe that your blog is rattling interesting and holds circles of exlncleet info .
40minutuję To
  (0)

Dodał: ~N4WhiAnQFIG
26-07-2014, 08:31

nie wiem czy szalony, czy nie ale szacunek za wypowiedź
40minutuję To
  (0)

Dodał: ~wlkp
15-10-2010, 13:02

FUNDAMENTALNA kwestia. Dzieci. W niektórych krajach dzieci zaczynają zabawę z piłką od mini gier. Dopiero z czasem trafiają do "dużej" piłki. W Polsce do futsalu trafiają wychowankowie dużej piłki, którzy z różnych przyczyn nie odnieśli sukcesu. Co prawda obecnie od kilku lat dokonuje się zmiana i kluby futsalowe starają się o wychowanie sobie młodzieży ale jest to proces kilku-kilkunastu lat zanim będziemy mieli solidny narybek. Brak zaplecza, infrastruktury (hale sportowe), wyszkolonych trenerów (chyba 2-lata temu odbył się pierwszy kurs trenerski) wreszcie brak sponsorów czyli zawsze mało pieniędzy (na to wszystko). W każdej dyscyplinie jest ciężko o fundusze ale ... Dlaczego kluby futsalowe nie wykorzystają, lub lobbują na rzecz mechanizmów wspierających futsal. Ciekawe ile w Polsce powstało futsalowych SKS-ów? Są pieniądze do wyciągnięcia z UM, kwestia konsekwencji;) Brak rozgrywek dla dzieci w tej dyscyplinie powoduje, że dzieci oraz ich rodzice vide: potencjalni sponsorzy nie znają tej dyscypliny. Może czas zacząć promować ją jako dynamiczną, widowiskową i ciekawą. Zwrócić uwagę na brak stadionowej agresji i głupoty. Moim zdaniem decyzja o rozdzieleniu tych 2 dyscyplin miała słuszne intencje ale nie pomogła futsalowi. Brak solidnych podstaw tej dyscypliny jedynie ją osłabił. WIEM, ŻE TO CO TERAZ NAPISZĘ TO POMYSŁ UTOPIA I POZOSTANIE W SFERZE MARZEŃ. JEŻELI NIE POTRAFIMY WYPROMOWAĆ FUTSALU to może trzeba wykorzystać dużą piłkę. Kluby piłkarskie nie chcą współpracować z różnych przyczyn. Czas pokazać, że futsal może dać wymierne korzyści dużej piłce. PZPN powinien tzn. MUSI dołożyć swoją cegiełkę. Wybudował orliki. Może latem rozgrywki na orlikach a zimą w hali – turnieje lub regularne rozgrywki (Dzieciaki miałyby na bieżąco mecze). Wiem, że technicznie trudne do wykonania ale możliwe. Futsal to świetna baza dla naszej dużej piłki a duża piłka zawsze da narybek do futsalu. Narzekamy na stan boisk dla młodzieży, narzekamy na brak wyszkolenia techniczno-taktycznego zawodników, narzekamy na profesjonalizm naszych piłkarzy którzy mimo 2 okresów przygotowawczych nie potrafią utrzymać dobrej formy. Brak alternatywy, pragmatycznego podejścia i odpowiednich SYSTEMOWYCH ROZWIĄZAŃ powoduje, że rośnie dystans pomiędzy najlepszymi a Polskim futbolem. Cała Europa trenuje dzieci na zasadzie zabawy i współzawodnictwa, gdzie wynik jest sprawą drugorzędną. Dopiero w miarę wieku następuje selekcja najlepszych, zaczyna się poważna piłka. W Polsce trener na siłę musi odnieść sukces z dzieciakami bo jak go nie ma to znaczy, że jest słabym trenerem. POKAŻMY W ŚRODOWISKU PIŁKARSKIM (trenerzy, działacze, związek) jak można pracować z młodzieżą. Czytając ten tekst można pomyśleć, że ta wypowiedź uderza w inne problemy. Moim zdaniem, nie da się wypromować futsalu bez pomocy dużej piłki. A ZDROWY SYSTEM rozwoju dużej piłki, przy udziale FUTSALU sprawi, że ta dyscyplina przestanie być anonimowa, wzrośnie świadomość ludzi, po pierwsze będzie duży potencjał – zawodnicy, z czasem znajdą się sponsorzy, profesjonalne pieniądze, stworzą się profesjonalne rozgrywki, itd. Szalony pomysł?
40minutuję To
  (0)

Dodał: ~Fan Futsalu
15-10-2010, 12:53

takich ludzi nie brakuje, starczy dać im środki i dopuścić do stanowisk decyzyjnych...
40minutuję To
  (0)

Dodał:
15-10-2010, 11:42

Brakuje w Polsce ludzi, którzy chcieliby się zaangażować i wypromować tą dyscyplinę. Wcale się nie dziwię bo optymizm opada w miarę kontaktów z związkowym "betonem"
40minutuję To
  (0)

Dodał: ~Kuba
15-10-2010, 11:06

bartek trche to ubarwiłes , ale zgadzam sie to jest sposób ja bym jeszcze skłądke od klubów ekstraklasy na króki niedzielny magazyn o futsalu na którejs z telewizji ogólnokrajowych ( mysle z na raz na dwa tygodnie).no i tyle zabawa trwa......
40minutuję To
  (0)

Dodał: ~nico
14-10-2010, 21:05

mając już trochę większy rozgłos,zakładając że na zakładkę futsal np. na onecie kliknie dziennie 3000 "ludziów", co miesięcznie daje 90 000 odwiedzin, struktura odbiorców ze względu na płeć 75% to mężczyźni, 25% to kobiety, przekrój wiekowy 5-17 lat 16%, 10-18 lat 22%, 19-28 lat 26%, 29-34 lat 20% 35-50 lat 14%, 50-wyzwyż 2%, czyli analizę jakościowo-ilościową już mamy, możemy uderzyć z ofertą do sponsora. Pan frajer yyyy znaczy się "sponsor dobroczyńca" widząc ilu potencjalnych klientów może pozyskać i jak wzrośnie prestiż jego produktu to na pewno powie "przecież to jest to co ja potrzebuje", przelewa nam kwotę x, a my 50 % kwoty x rozdzielamy pomiędzy kluby, a drugie 50% ładujemy w promocję dyscypliny. ściągając coraz więcej kibiców napędzamy koniunkturę, więcej odbiorców, większy prestiż fraje... znaczy się sponsora dobroczyńcy. po drodze popularność dyscypliny rośnie na tyle iż pan Kmita, Basałaj, czy Szaranowicz mówią - "ludzie to obejrzą". na mecz klasyk Akademii z Clearexem przyjedzie Mateusz Borek i wszystkim się podoba...
40minutuję To
  (0)

Dodał: ~bartek
14-10-2010, 19:59

poczekajcie jak wybudują drugą halę Wisły przystosowaną do gry w futsal, teraz nie każdemu się chce chodzić do tej hali Bronowianki, brak klimatu i dojazd
40minutuję To
  (0)

Dodał: ~sdgs
14-10-2010, 19:40

... zreformować komisję futsalu, a konkretnie wyprosić kilku panów z zarządu kf (obawiam się,że może być z tym mały problem - można by wysłać kilku cyngli żeby ich porąbali ale byłoby to nie do końca humanitarne.) pozyskać gwiazdę, która przyciągnie zainteresowanie i to uznałbym za priorytet (mamy przykład Pudziana w MMA - tylko kwestia dobrania odpowiedniego kandydata może być równie problematyczna co wyproszenie leśnych dziadków ze struktur kfu) kolejne dwa kroki to pozyskanie patronatów medialnych, z telewizją może być o tyle problem, że tam oczekują gotowego już podanego na tacy produktu, posługują się trudnymi pojęciami typu affinity czy GRP,a na końcu i tak przyjadą zrobić pomiary światła i odpiszą maila "jednak nie możemy współpracować", ale już z mniejszymi mediami jak gazety czy portale internetowe powinno być troszeczkę łatwiej.
40minutuję To
  (0)

Dodał: ~bartek
14-10-2010, 19:28

Okej okej, wszyscy pięknie ładnie narzekają, jadą po pzpnie etc. - całkiem słusznie.bo po pierwsze - ubek i szymek cz. bardzo ładnie prowadzą do upadku dyscypliny w kraju, po drugie zawiązała się spółka E s.a. powołano prezesa który coś robi, albo nie robi (jeżeli robi to powinien przestać bo efektów tego i tak nie widać a wszyscy wiedzą, że lepiej mądrze stać niż głupio biegać). po trzecie polski futsal to wszechogarniająca nędza, finansowa, infrastrukturalna i mentalna. należałoby zadać pytanie co z tym "zrobić" ? cd...
40minutuję To
  (0)

Dodał: ~bartek
14-10-2010, 19:06

poczytałem Panstwa opinie, i nic dodac nic ując .moze tylko tyle ze Polsat był na meczu Clearexu ale p.Zdzisław za to zapłacił i to nie mało. Co do działalnosci Komisji to tragedia, ale prezio to tylko chorągiewka któą steruje "slaskie towarzystwo' z puchaczem i ... na czele.Co do spółki ekstraklasa to jedna wielka fikcja:0) było wiele krzyku a efekt=0!.Niestety ta dyscyplina jest niszowa i bedzie jeszcze gorzej.Kilka lat temu bawiłem sie w prowadzenie takiego klubu , ale działania władz futsalu zacheciły mnie do odejscia i wcale tego nie załuje .W tej chwili z tego co wiem od kolegów to I liga jest tylko na papierzre i tylko czekac ja sie rozsypie po tym sezonie( bankructwa klubów) co do ekstraklasy to tam jest dopiero bagno , a mistrz polski zastanawia sie czy jechac na LM bo poprostu nie stac go na to.podsumowujac jedno wielkie bagnao ,az sie dziwie ze tylu ludzi sie jeszcze tym interesuje
40minutuję To
  (0)

Dodał: ~nico
14-10-2010, 14:49

czy Państwo wiecie że w Zgierzu odbyły się ostatnio dwa towarzyskie oficjalne mecze pierwszych reprezentacji Polski i Rosji. W łodzkiej prasie nie było na ten temat ani słowa, ani wyników - po prostu nic. To jest przykład ludzi działających w futsalu. Dla mnie to skandal.
40minutuję To
  (0)

Dodał: ~Heniek
14-10-2010, 14:37

Jeżeli nie wystawią pokwitowania to do sądu i urzędu skarbowego
40minutuję To
  (0)

Dodał:
14-10-2010, 12:29

Panowie PZPN zależy tylko na składkach i wpisowym (opłaceniu śedziów) po czy Komisja przyznaje sobie premie, że coś się dzieje. Nie wystawiają żadnych pokwitowań ( nie można się doprosić). Co z tego, że trenujemy, gramy, mamy zapał (jeszcze) kiedy najważniejsza jest kasa. Przekonać sponsora o korzyściach życzę powodzenia. Nie ma żadnej promocji - poprostu mają to gdzieś, my mamy załatwić kasę stworzyć drużyny młodzieżowe, opłacić je i siedzieć cicho - żenada.
40minutuję To
  (0)

Dodał: ~zniesmaczony
14-10-2010, 11:36

Ewidentanie ludziom z związku brakuje paru rzeczy: przede wszystkim pomysłu na siebie i futsal, chęci, ambicji, kompetnecji, wiedzy, zaangażowania itp. Panowie wie ktoś jak zmienić władze komisji futsalu bo z tymi ludzimi na pewno nic nie zrobymy? Mogę stworzyć stronę typu koniecpzpn ale czy to pomoże w rozwoju futsalu?
40minutuję To
  (0)

Dodał: ~ANTYCZECZKO
14-10-2010, 10:49

TAKA GORZKA PRAWDA! "Wydział Futsalu PZPN nie robi chyba nic ponad prowadzenie rozgrywek" Reasumując co to za PZPN!? DNO!!!
40minutuję To
  (0)

Dodał: ~sprawiedliwy
14-10-2010, 10:41

a siatkówke czy ręczną jakoś mogą pokazywac, a na tamtych halach tez można grac mecze
40minutuję To
  (0)

Dodał:
14-10-2010, 09:44

nasze hale odstraszają tv. przyjeżdżają i na większości hal nie ma gdzie ustawić kamery, a jak się już ustawi to widać drabinki, które kojarzą się z wfem, a nie z futsalem
40minutuję To
  (0)

Dodał: ~budujcie hale
14-10-2010, 09:13

Wszystko fajnie Panowie. Nie ma promocji a to jest podstawa. Nalezy budowac podstawy czyli szukać nowych druzyn i rozwijac 2 badz 3 ligi. Futsal zacznie być bardziej rozpoznawany jesli będziemy mieć coraz więcej drużyn. Uważam że faktycznie panuje niedoinformowanie i ludzie w większości pasjonaci niewiedzą jak się zgłosić do rozgrywek. Popieram tez przedmówców że Spółka powinna wszedzie wysylac informacje o lidze.
40minutuję To
  (0)

Dodał: ~Łukasz
14-10-2010, 07:45

Jak w temacie... nie ma żadnej promocji, propagowania tego sportu. Futsal traktowany jest jako odskocznia i przerywnik dla pilki na trawie. Poza tym z 1 ligą wiążą się za duże koszty, w związku z czym marchewka którą widzą potencjalni "drugoligowcy" jest zbyt odległa. Przykładowo klub miłośników futsalu - GKS Żukowo się poprostu rozpadł i w pomorskim chyba nie będzie żadnej 2 ligi. słabo to wygląda.
40minutuję To
  (0)

Dodał: ~pomorski
14-10-2010, 07:17

odpowiednia ilosc kamer:)
40minutuję To
  (0)

Dodał: ~l9
14-10-2010, 00:26

wiem ze kiedys na clearexie polsat sport transmitowal jakies spotkania ale byly za duze koszty bo musiala byc odpowiednia ilosc itp. nie tak jak sa przeprowadzane te transmisjie w necie
40minutuję To
  (0)

Dodał: ~l9
14-10-2010, 00:26

Dziękuje bardzo za odpowiedź. Sam gram w futsal a dokładniej grałem. Powód czemu przestałem ? Ponieważ drużyna się rozpadła. Powód ? Brak pieniędzy czyli brak sponsorów ! Choć niektórzy nie widzą powiązania lecz jest i to duże. Sponsorzy nie wiedzą co to 'futsal'. Dlatego też jedyną możliwością rozwoju tej dyscypliny są media lub drugie smutne rozwiązanie , PZPN zobaczy , że może zarobić kase na tej dyscyplinie (tak samo jak było z beach soccerem)
40minutuję To
  (0)

Dodał: smiechunio
13-10-2010, 23:15

do smiechunio: kiedyś była taka sytuacja za czasów wcześniejszego prezesa że sprzedali prawa do transmisji, tv pojezdza pod halę , rozkłada sprzęt a tam nagle pojawia sie druga tv.Okazało sie że ponoc prezes sprzedał prawa dwóm stacjom TV. Efekt? Obie zawinęły sprzęt i pojechały do domu. Takie opowieści ja słyszałem, nie wiem ile w nich prawdy, ale cześć pewnie tak. Niech się wypowie ktoś kto dobrza tą sytuację pamięta.
40minutuję To
  (0)

Dodał: ~ETA
13-10-2010, 22:22

Nawet na poziomie pół-amatorskim nie ma promocji. Niech ktoś mi powie po co są komisje futsalu w każdym związku wojewódzkim? W Polsce jest tysiące lig amatorskich a nikt nawet palcem nie kiwnął żeby powiedzieć do tych ludzi: "a może zagracie w 2 lidze?" Nie wspomnę o pomocy organizacyjnej bo żeby łaskawie pan wielmożny Czeczko odpisał na maila to niedoczekanie. Efekty są takie że 2 ligi ledwo grają, a na 40 chętnych gra tylko 20 bo nikt nie wie jak zdobyć licencję i jak się czegokolwiek dowiedzieć od kogokolwiek.......
40minutuję To
  (0)

Dodał: ~prawda o nierobach
13-10-2010, 21:51

Mam takie pytanko. Kiedyś podobno 'polsat sport' miał wykupić prawo do transmisji , czy to prawda ? Jak tak to co z tym pomysłem się stało ? Uważam , że to jedyny sposób na promocję futsalu. Ewentualnie dużu sukces kadry lecz na to się raczej nie zapowiada.
40minutuję To
  (0)

Dodał: smiechunio
13-10-2010, 21:46

nawet gdyby wygrali to byłoby to podane jako ciekawostka na końcu......albo w teleekspresie na liście "pozytywnie zakręconych"
40minutuję To
  (0)

Dodał:
13-10-2010, 21:40

musieli by chyba wygrać cały turniej żeby o nich coś było na jedynce w sporcie ;P
40minutuję To
  (0)

Dodał:
13-10-2010, 21:27

Tak jest, Marcin! A lista dyscyplin mnie powaliła. Brakuje tylko "Podwodne zjeżdżanie po łysym baranie"
40minutuję To
  (0)

Dodał: ~Hitchcock
13-10-2010, 18:32

"dobrze gada, w górę dziada". działam od wielu lat w futsalu i nic się nie zmienia, piłką halową interesują się tylko ludzie grający i działający w naszej dyscyplinie. działaczy z PZPN futsal w ogóle nie interesuje, czasami wydaje się, iż jest celowo pomijany aby nie stanowił "konkurencji" dla dużej piłki. oglądałem w tym sezonie kilka meczy II ligy na trawie i byłem zażenowany poziomem gry. naprawdę można było zasnąć z nudów. kopanina straszna, jak udane podanie to jedynie do boku albo do tyłu, akcji podbramkowych jak na lekarstwo. podobnie jak się ogląda na canal+ ekstraklasę na trawie. prawie zawsze jest to stracone 90 minut, bo 90% gry toczy się w środku boiska, zawodnicy wymieniają po 2, 3 podania, następnie strata i drugi zespół robi to samo. a jednak o tym się pisze, to się pokazuje w telewizji, tym się zachwycają "eksperci" w mediach. dla mnie naprawdę kuriozalny jest fakt, iż "Przegląd Sportowy", największa i najpopularniejsza gazeta pisząca o sporcie całkowicie pomija futsal. pisze się o stu różnych dyscyplinach, biegach na orientację, obieraniu cebuli na czas, wyścigach w workach a o futsalu nie ma najmniejszej wzmianki. czasami myślę, iż ktoś specjalnie na całej linii blokuje informacje dotyczące naszej dyscypliny. my tu możemy rozmawiać, ba marzyć o transmisjach telewizyjnych, ale przecież nie ma śladu informacji o futsalu w podstawowych mediach, jak dzienniki, tygodniki, portale typu onet i interia (gdzieś głęboko jak się poszuka to znajdziemy suche wyniki), a o innych dyscyplinach pisze się niemal codziennie, nawet o całkiem niszowych. tutaj trzeba rozpocząć prace, spółka Ekstraklasa powinna sama rozsyłać raporty do publikacji wraz z wynikami, składami, zdobytymi bramkami wszędzie gdzie się da.
40minutuję To
  (0)

Dodał: ~M7
13-10-2010, 17:29

Sonda
Najnowsze filmy

AZS UG Gdańsk - Remedium Pyskowice

Skrót meczu 22. kolejki Ekstraklasy Futsalu 2013/14.

Red Devils Chojnice - Wisła Krakbet Kraków

Skrót meczu 22. kolejki Ekstraklasy Futsalu 2013/14.

Red Dragons Pniewy - Elhurt Elmet Helios Białystok

Skrót meczu 14. kolejki 1. Ligi Futsalu grupy północnej.

Zobacz wszystkie filmy


Polecane
Prezentujemy polecane strony internetowe, ciekawe artykuły itp.
Patronaty medialne
Charytatywny Turniej Gramy Dla Szymona i Michała w Koźminie Wlkp.
Charytatywny turniej dla dzieci
Dodaj patronat za darmo!!
Najnowsze zdjęcia

klub

zawodnik

zawodnik
Czy wiesz,że?
Pierwsze Mistrzostwa Świata w Halowej piłce nożnej FIFA odbyły się w styczniu 1989 w roku Rotterdamie w Holandii. W turnieju zwyciężyła Brazylia.
Amatorskie ligi i turnieje
Urodziny w najbliższym czasie
Sebastian Wojciechowski
Michał Łutowicz
Konrad Gałęski
Archiwum